Základné chyby pri odšťavovaní

Dopúšťate sa ich aj Vy?

O výhodách a zdravotných benefitoch odšťavovania sme už publikovali niekoľko článkov. Dnes sa ale zameriame na chyby, ku ktorým v mnohých prípadoch pri odšťavovaní dochádza. Osvojenie si základných pravidiel vám pomôže vyťažiť zo štiav maximum výhod a minimum rizík.

Základné chyby pri odšťavovaní

Šťavy majú rady prázdny žalúdok

Mnohí si ale šťavu dopriavajú pri raňajkách, hneď potom, čo dojedia praženicu s hriankou alebo mlieko s vločkami. Ibaže šťavy sa o žalúdok nerady delia s jedlom... Ak ich vypijeme nalačno, telo z nich dokáže absorbovať najväčšie možné množstvo vitamínov. Vstrebe ich rýchlo a efektívne. Veľké množstvo vlákniny, ktoré sa však do tela dostáva spolu s jedlom, vstrebaniu vitamínov naopak bráni.

Odšťaviť, naliať a vypiť!

Šťavy nikdy nemajú čas. Sú zástankyňami hesla „tu a teraz“, pretože iba tak dokážu človeku dopriať maximum svojho potenciálu. Ich životnosť a hlavne nutričné bohatstvo má v skutočnosti veľmi krátku trvanlivosť. Ak svoj džús nevypijete okamžite, musíte rátať so znížením výživových hodnôt. Ak sa už šťavu predsa len rozhodnete skladovať, uchovajte ju vo vzduchotesnej sklenej nádobe a v chladničke alebo mrazničke. Najlepšie však samozrejme urobíte, ak ju vypijete hneď po odšťavení.

Odšťavujte predovšetkým zeleninu. Nebude si tak do krvi dávkovať veľké množstvo cukru.

Nepreslaďte sa

Synonymom štiav je pre mnohých ovocie: jablková, pomarančová, hrušková, hroznová... Ak však vypijete čisto ovocnú šťavu, vstreknete si do žíl kvalitnú dávku cukru, ktorej sa inzulín príliš nepoteší. Ovocie jednoznačne spríjemňuje chuť štiav, no nie je jedinou možnou ingredienciou so skvelou chuťou. Používajte vo svojich šťavách viac koreňovej zeleniny, paradajky, stopkový zeler, listovú zeleninu a citróny. I chute štiav vyrobených z takýchto ingrediencií sú lahodné a navyše sú oveľa zdravšie ako tie čisto ovocné.

Prepnite na zelenú

Drvivej väčšine ľudí chýba v džúsoch zelená. Zelená listová zelenina, zeler, uhorky alebo cuketa s jedným citrónom a zeleným jablkom vás zaleje chlorofylom s minimom cukru a kalórií. Zelené šťavy nás detoxikujú, zásobujú kyslíkom a zlepšujú cirkuláciu krvi. Nakopnú nás novou dávkou energie.

Neprežeňte to však ani v tomto smere. Ak do odšťavovača natlačíte veľké množstvo tmavej zelenej listovej zeleniny, chuť šťavy vám môže byť nepríjemná a budete sa musieť do jej pitia nútiť. Nájdite si správny pomer a experimentuje pri každom odšťavovaní.

So zelenými šťavami získate vzácny chlorofyl.

Používajte správny odšťavovač

Vyberajte si odšťavovač s rozumom. Na výrobu kvalitnej čerstvej šťavy potrebujete spoľahlivý šnekový odšťavovač, pomalý stroj, ktorý je šetrný k vitamínom a minerálom v plodoch a listoch. S takýmto odšťavovačom získate zo šťavy maximum. Navyše bude homogénna a bez peny. Odstredivé odšťavovače síce pracujú rýchlejšie, no ich rýchlosť je na úkor všetkého ostatného: menšia kvalita šťavy, menšia výživová hodnota, väčší hluk.

Umývajte odšťavovač okamžite po jeho použití

Ak tak neurobíte, zvyšky po ovocí a zelenine zaschnú, prilepia sa k stenám prístroja a jeho následné čistenie zaberie večnosť. Okamžitým čistením predídete postupnému zafarbovaniu odšťavovača, vzniku a hromadeniu plesní a baktérií a hlavne ušetríte svoj vlastný čas.

Zelený ananás, šťava z púhych dvoch ingrediencií.

Tip Vitariána

Odšťavovanie nemusí zabrať dlhý čas. Skúste si pri najbližšej príležitosti pripraviť náš tip – Zelený ananás, šťavu z dvoch ingrediencií s dokonale vyváženou chuťou i výživovou hodnotou. Na zdravie!

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

www.juicingwithg.com

www.juicerfanatics.com

www.hungryforchange.tv

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 15