Ovocie - ideálna potravina

Kyslé ovocie nespôsobuje prekyslenie

Podľa tradície bolo pôvodnou stravou ľudí ovocie. Zatiaľ čo nemáme z obdobia, kedy človek žil na ovocnej strave písanú históriu, existuje veľa dôkazov na zdôvodnenie názoru, že to tak raz bolo. Vieme, že ovocie v histórii tvorilo dôležitú súčasť ľudskej stravy už od dávnych časov vo väčšine oblastí Zeme. V posledných storočiach v niektorých častiach Zeme však ovocie nadobudlo malú potravinovú hodnotu.

Ovocie - ideálna potravina

Ovocie nám zabezpečí všetko potrebné

Väčšina ovocia je hojne zásobená cukrom a je celkom možné pri veľkom nadbytku ovocnej stravy pribrať. Niektoré ovocie, ako avokádo a väčšina orechov (orechy sú technicky tiež ovocím), významne obsahuje tuk. Zatiaľ čo niektoré dužinaté plody sú hojne vybavené bielkovinami, niektoré obsahujú vyššie percento bielkoviny ako materské mlieko. Prakticky všetky orechy sú bohaté na bielkoviny vysokej biologickej hodnoty. Nikto nemusí jesť živočíšne potraviny aby si zabezpečil hojnosť všetkých potrebných aminokyselín.

Naozajstná frutifóbia vznikla v minulom storočí v Európe aj v Amerike a ľudia sa začali vyhýbať ovociu, pretože údajne spôsobuje ochorenia. Ovocie bolo obvinené z rôznych hnačkových ochorení, dokonca aj z týfusu a cholery. Faktom je, že veľký nadbytok čerstvého ovocia bude mať za následok riedku stolicu, ale to nie je prekážkou v jedení ovocia. Človek by mal len prestať jesť nadbytok ovocia, kým sa črevná hnačka zastaví.

Ovocie a choroby z prekyslenia

Keď zjete nadbytok ovocia, telo nemusí zápasiť so sespsou alebo jedmi, ako keď zjete nadbytok bielkovín alebo škrobov. Nadbytky každého druhu sú škodlivé, ale nadbytok ovocia je ďaleko menej škodlivejší ako nadbytok chleba alebo mäsa. Predsudky voči ovociu však vznikli nie tak kvôli dôsledkom pri nadbytku ako pri chybných kombináciách, v akých sa ovocie konzumuje. Ovocie je najlepšie jesť v rámci ovocného jedla a nemalo by sa kombinovať so škrobmi alebo s potravinami bohatými na bielkoviny alebo tuky vrátane orechov.

V minulom storočí vznikla myšlienka, že niektoré choroby ako reumatizmus, dna, lumbago, artritída, atď. sú choroby z prekyslenia. Kyslé ovocie bolo zakázané z dôvodu, že sa podieľa na tvorbe týchto chorôb. Táto chyba týkajúca sa ovocia je rovnako mŕtva ako tí, ktorí ju propagovali a je to trochu prekvapivé, že znovu ožila v časoch, kedy sú naše vedomosti o potravinách omnoho väčšie ako v poslednom storočí.

Kvôli tejto znovu oživenej správe, keď sa ľuďom povie, že ich gastritída, artritída, atď. sú spôsobené prekyslením, veľa ľudí si pomyslí, že je to spôsobené kyslým ovocím. Začnú odmietať špeciálne pomaranče, grepy, citróny, ananásy a podobné kyslé ovocie pre prípad, že by im to spôsobovalo alebo zhoršovalo artritídu, ktorou už trpia.

Ľudia si myslia, že choroby z prekyslenia spôsobuje kyslé ovocie (pomaranče, grepy, citróny, atď.), čo je veľký omyl!

Faktom je, že čerstvé ovocie a zelenina sú, či už spálené vo vzduchu, alebo metabolizované v tele, alkalické. Na druhej strane, strava z mäsa, olejov, cukru a denaturovaných škrobov (biela múka, leštená ryža, atď.) poskytuje nadbytok kyselín – sírovej, atď. Dokonca aj kyslé ovocie ako pomaranče a grepy sú alkalické, keď sa v tele metabolizujú. Avšak keď sa ovocie uvarí a pridá sa cukor, fermentácia, ktorá nasleduje, vedie k vzniku kyselín, ktoré, ktoré pridávajú telu na kyslosti. (Všetko konzervované ovocie je uvarené a väčšina z neho obsahuje cukor.)

Ovocie nás hydratuje organickou vodou

Za normálnych okolností v živote, ak jete ovocie a zeleninu správne, zabezpečí vám voda v ovocí a šalátoch všetku alebo takmer všetku potrebnú vodu. Čistá voda z ovocia a zeleniny je oveľa lepšia pre fyziologické účely ako voda dodávaná vodným systémom našich miest a obcí.

Ovocie je našou prirodzenou potravou

Ovocie je lákavé pre oči, nos a ústa. Krása jeho farby, jeho bohatá aróma a lahodnosť jeho chutí ho robí ideálnym pre chuťový pôžitok človeka. K dispozícii je bohatá paleta ovocia, ktoré dozrieva v rôznych ročných obdobiach, takže je len malá časť roka, kedy nie je také dostupné. Začínajúc s mnohými druhmi lahodných bobúľ na jar a pokračujúc rôznym sortimentom čerešní, broskýň, sliviek, nektariniek, fíg, máng v letnom období až po jablká, hrušky, hurmikaki, pomaranče a grepy v jeseni a zime nám príroda poskytla potešujúci sortiment chutných pokrmov, ktoré si môže vychutnať každý a ktoré sú ľahko stráviteľné dokonca aj pre najcitlivejšie žalúdky. Pri troche praxe s inteligentnou starostlivosťou pri výbere a kombinácií týchto potravín si môže byť človek istý lepším zdravím.

Príroda nám poskytuje pestrú paletu ovocia meniacu sa ročnými obdobiami.

Tip Vitariána

Prekyslenie nevzniká z potravín, ktoré chutia kyslo, ale z potravín, ktoré v tele zanechávajú odpad – kyseliny. Ovocie je pre ľudí najľahšie stráviteľnou a najideálnejšou potravinou, ktorá by mala tvoriť základ našej stravy.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

www.rawfoodexplained.com

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 750