10 krokov k štíhlosti

Väčšina žien by chcela byť štíhlejšia. Prinajmenšom o päť kíl. Pri pohľade na dnešný kult ženského tela, ktorý na nás útočí z každej reklamy a titulky časopisu (mimochodom aj z tej našej, ale Adela je naozaj prirodzene štíhla!), sa nemožno čudovať. S ideálom krásy to nebolo vždy tak. Až od čias Twiggy sa posunul smerom k subtílnejším krivkám, ktoré nám diktujú svoj vzor.

10 krokov k štíhlosti

Ženské telo malo v minulosti mnoho iných, možno ďaleko atraktívnejších podôb. Aj Boticceliho Venuša bola predsa krásna žena!

1. krok

Rešpektujte svoju prirodzenosť

Týmto úvodom som chcela povedať, že pohľady na krásu môžu byť celkom individuálne. Každá doba to vidí inak, v každom veku to my samé vnímame inak a inak nás vidia aj rôzni muži. Nie každá žena má predpoklady byť modelkovsky štíhla, niekto má jednoducho pevnejšiu konštitúciu. Podľa tradičnej čínskej medicíny patria ľudia s pevnejšou stavbou tela, širšími kosťami, hustými vlasmi a žiarivou pleťou k tým šťastnejším. Svedčí to o ich vitálnej sile. Vyzeráte podobne? Ste šťastná žena. Navyše, nikde nie je napísané, že sa všetkým mužom páčia iba štíhle ženy...

Smoothies

2. krok

Majte sa rada

Nie. Milujte sa. Pozitívny vzťah k sebe a vlastné sebavedomie je nevyhnutným predpokladom k tomu, aby ste na sebe dokázali pracovať. Ak budete chudnúť iba pre to, že to chce niekto iný, motivácia vám nevydrží. Urobte to iba pre seba. Každý deň si povedzte: „Som krásna a môžem byť ešte krajšia.“ Starajte sa o seba. Ak ste aj plnšia, to ešte nie je dôvod na to, aby ste chodili v neforemných handrách. Poznám ženy, čo sú pri tele a chodia perfektne upravené. Vyzerajú krásne a sebavedome. Všetko je len v postoji k sebe samej. Prvým krokom je prijať sa a mať sa rada taká, aká som. Pre začiatok skúste nájsť na sebe 5 vecí, ktoré sú na vás pekné a 5 vlastností, na ktoré ste hrdá.

3. krok 

Eliminujte nebezpečný stres

Veľa žien priberá na základe rôznych stresových okolností, pod nátlakom životných udalostí, či rýchleho každodenného tempa. Organizmus mnohých žien funguje tak, že ak na psychickej úrovni prežíva dlhodobý stres, na fyzickej sa obrní ochranným valom tuku. Jediná rada je, otvorene si uvedomiť svoj problém, pomenovať ho a snažiť sa ho riešiť. Okrem partnera a kamarátok existuje aj psychoterapia, ktorá dnes využíva aj mnohé alternatívne metódy a rieši psychické a fyzické bloky aj na podvedomej úrovni, napríklad metódou One Brain.

4. krok

Začnite s energetickými cvičeniami

Je to prvý krok k životu bez stresu. Vyberte si jogu, civičenia Tao, Čchi-kung, Tai- -čchi... niečo, čo vám bude blízke a sympatické. Všetky majú jedno spoločné. Relaxáciou a koncentráciou uvoľňujú myseľ, po fyzickej stránke posilňujú organizmus a zdravie. Pracujú s energiou, a tak sa po každom cvičení budete cítiť ako znovuzrodená. Navyše budete odchádzať s vyčistenou hlavou, a v takej sa predsa len lepšie upratujú myšlienky. Časom zistíte, že čím viac cvičíte, tým jednoduchšie vám idú veci v živote, tým skôr všetko stíhate. To preto, lebo rozprúdená energia sa môže lepšie zamerať želaným smerom. Aj smerom k zhodeniu hmotnosti.

Yoga v prírode

5. krok

Spite

Spite a chodievajte spať každý deň čo najskôr. Pokojne už pred desiatou. Oddýchnutý organizmus si pýta menej energie. Naopak, keď ste unavená, potrebujete rýchlo dobiť baterky jedlom. Ak večerné jedlo vymeníte za spánok, urobíte tým dobre svojmu zdraviu, nehovoriac o psychike. Odmenou vám určite bude aj ranný obraz v zrkadle – bez kruhov pod očami. Ak zjete posledné jedlo 5 hodín pred spánkom, teda približne okolo piatej alebo šiestej večer, začnete chudnúť automaticky. Navyše sa ráno budete budiť veľmi svieža. Ak organizmus nemusí počas spánku zabíjať čas spracovávaním potravy, dokáže regeneráciou zázračné veci.

Zdravý spánok

6. krok

Poupratujte si v tele

Áno, to by sa hodilo na úvod každého rozhodnutia smerom k zdravšiemu životnému štýlu. S prospešnými očistnými kúrami by sa malo začať až na jar. Ale nič zlé neurobíte, ak už teraz prestanete jesť sladkosti a nahradíte ich ovocím. Vynechať môžete aj biely chlieb a výrobky z pšeničnej múky. Vymeňte ich za obilniny, ktoré obsahujú viac vlákniny a výživných látok – ryža, špalda, proso, raž, amarant. Ich celé zrná majú schopnosť čistiť steny hrubého čreva. Upratovaciemu procesu v tele pomôžete samozrejme rôznymi čajmi a výživovými doplnkami. Veľmi účinný a zdraviu prospešný je napríklad čaj Pu-erh.

7. krok

Varte si

Viete prečo Číňania nepočítajú kalórie? Pretože jedia ryžu. A tajomstvo štíhlosti je odhalené! Ryža na raňajky, na obed aj na večeru! S ovocím, varenou a dusenou zeleninou, vajíčkom a výnimočne s mäsom. V Ázii sa je ryža tak, ako u nás chlieb. Na rozdiel od chleba je nepomerne zdravšia a stráviteľnejšia. Aziati nepoznajú fast foody v takej podobe ako my a jedia prevažne varené jedlo s množstvom rôzne upravenej a ochutenej zeleniny. Zdravé, sýte a jednoduché na trávenie. Skúste sa v tomto duchu nechať trochu inšpirovať aj pre svoj jedálniček. Nezhltnite narýchlo, čo vám príde pod ruku, doprajte si čas na teplé a ľahké jedlo.

8. krok

Pravidelne jedzte

Čo sa stane, keď vynecháte raňajky alebo ktorékoľvek iné jedlo? Vyhladovaný a vystresovaný organizmus si pri najbližšej príležitosti uloží všetko a nepustí ďalej ani za svet. Veď, čo ak zasa príde obdobie hladu? Musí mať jednoducho zásoby. Nepravidelným stravovaním si zbytočne rozhodíte metabolizmus a donútite telo ukladať si energiu na horšie časy v podobe tuku. Váš organizmus pritom naopak miluje systém, pohodu a istotu. Doprajte mu každý deň 3, 4 alebo ideálne až 5 jedál po menších dávkach, približne v rovnakom čase. Veľmi rýchlo sa vám odmení fungujúcim metabolizmom.

Zdravá ryža

9. krok

Hýbte sa

Ó, koľkokrát ste to už počuli! A ešte ste nezačali. Alebo začali a nevydržali? Možno ste to zobrali zo zlého konca. Neriaďte sa nijakými odporúčanými výkonmi, ani tým, na akom stupni záťaže šliape na steperi vaša kamarátka. Aj k pohybu pristupujte s láskou k sebe. Neprekonávajte sa, robte to tak, ako je vám to príjemné. Ak budete namiesto sebazaprenia cítiť radosť, len vtedy vám nadšenie pre šport vydrží. Choďte si zabehať, hoci len na desať minút, robte pravidelne (aspoň tri razy v týždni) čokoľvek, čo je vám blízke – lyžujte, plávajte, bicyklujte...

10. krok 

Odmeňujte sa

Konečne najkrajšia kapitola. Samozrejme, prečo by ste sa mali namáhať zadarmo? A zmena životného štýlu je veru poriadna drina. Ale verte mi, stojí za to. Po každom úspechu sa odmeňte. Nezjedli ste dnes nič sladké? Výborne, môžete si kúpiť pančušky! Športovali ste? Doprajte si saunu alebo masáž. Nebudete už dnes jesť po piatej? Skvelé, tak choďte do kina! Urobte si dobre, veď si to zaslúžite.

S láskou k sebe, vám aj cesta k štíhlosti ubehne ľahšie a rýchlejšie.

Pu-erh – čaj nielen na odbúravanie tukov

Čínska tradičná medicína nazýva tento čaj zametačom ľudského tela a pripisuje mu mnohé liečivé schopnosti. Čaj Pu-erh rozkladá tuky a jedy zo stráveného mäsa, rozpúšťa hlieny, detoxikuje organizmus, čistí črevá, krv a pečeň, pomáha pri nadúvaní aj pri prechladnutí, zahrieva, zlepšuje prúdenie energie a koncentráciu. Práve jeho významné účinky pri odbúravaní tukov a znižovaní cholesterolu ho preslávili na celom svete. Najnovšie však japonskí vedci zistili, že má aj protirakovinové účinky. Čaj Pu-erh má vplyv aj na psychiku a pôsobí proti stresu a depresiám. Jeho obklady navyše pôsobia omladzujúco.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

Horoskopy & Lifestyle

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 90