Zaľúbte sa do stravy bohatej na chlorofyl

Chlorofyl okysličuje krv a detoxikuje organizmus

To, vďaka čomu majú rastliny zelenú farbu, je látka nazývaná chlorofyl. Je zodpovedná za fotosyntézu – využitie energie zo slnečného žiarenia na premenu vody a oxidu uhličitého na výživu (glukózu) pre rastliny. 

Zaľúbte sa do stravy bohatej na chlorofyl

Zatiaľ čo ľudia nemôžu fotosyntetizovať, konzumácia potravín bohatých na chlorofyl pomáha asimilovať liečivé žiarenie a silu slnka efektívnejšie tým, že uvedie celkovú chémiu v tele do väčšieho súladu s prírodou.

Chlorofyl je rastlinná živina, ktorá okysličuje a čistí krv. Je bohatý na enzýmy a aminokyseliny. Robí telo zásaditejším (čo sa týka pH), je protizápalový a pôsobí ako antioxidant. Ukázalo sa, že opravuje poškodenú DNA a urýchľuje proces hojenia rán.

Funkciu chlorofylu prijatého stravou je aj vylučovanie ťažkých kovov (chelácia), ako aj redukcia zápachu z úst. Chlorofyl pomáha eliminovať zápach z úst a krku, ale hlavne z tráviaceho traktu, odkiaľ nepríjemný zápach pochádza.  

Štruktúra chlorofylu je veľmi podobá hemoglobínu v našej krvi. Centrálny atóm chlorofylu je horčík (zelený), zatiaľ čo centrálny atóm hemoglobínu je železo (červené). Horčík pomáha alkalizovať telo a doručovať kyslík do buniek a tkanív. Chlorofyl dokonca podporuje tvorbu hemoglobínu a červených krviniek.

Chlorofyl má veľmi podobnú molekulárnu štruktúru ako hemoglobín v ľudskej krvi.

Ktoré potraviny obsahujú najviac chlorofylu?

Zelené! A tmavozelené potraviny najviac. Patria sem:

  • modrozelené riasy, chlorella, spirulina
  • tmavozelená listová zelenina ako špenát, kučeravý kel, mangold
  • čerstvé bylinky a vňate ako petržlenová, koriandrová a kôpor
  • klíčky
  • zelený čaj matcha
  • zelená zelenina ako hrášok, špargľa, brokolica, hrozno a zeler
  • morské riasy

Infografika - Obsah chlorofylu v potravinách

Zelené superpotraviny

Zelené superpotraviny majú najvyššiu koncentráciu ľahko stráviteľných živín, vitamínov a minerálov, ktoré chránia a liečia telo. Sú extrémne bohaté na zelený rastlinný pigment chlorofyl. Ako už vieme, molekulárna štruktúra chlorofylu je veľmi podobná hemoglobínu a štúdie dokázali, že konzumácia chlorofylu zvyšuje tvorbu hemoglobínu v krvi. Viac hemoglobínu v krvi znamená okysličenejšiu krv, čo je prvý a najdôležitejší prvok, ktorý potrebujú bunky, aby sa im darilo.

  • AFA modrozelené riasy. Riasy boli prvou formou života na Zemi. AFA riasy sú fytoplanktónom a obsahujú prakticky každú živinu, 60% proteínu v lepšom zložení ako mäso alebo sója. Obsahujú beta-karotén, vitamíny skupiny B a chlorofyl. Zlepšujú funkciu mozgu a pamäť, posilňujú imunitu a pomáhajú proti vírusom a chrípke.
  • Spirulina je pestovaná mikroriasa, ktorá je jedným z najbohatších bielkovinových zdrojov na Zemi, obsahuje 70% kompletnej bielkoviny, čím predbieha steaky, ktoré pripravené obsahujú 25%. Spirulina kontroluje hladinu cukru v krvi a naše chute, je veľmi vhodná pre diabetikov a ako doplnok na chudnutie.
  • Chlorella je sladkovodná riasa a ako iné riasy obsahuje veľa bielkovín, všetky vitamíny skupiny B, vitamín C a E a množstvo minerálov. Výrazne podporuje imunitu, redukciu cholesterolu a predchádza kôrnateniu tepien, čo je predchodca infarktov a mŕtvice.
  • Pšeničná tráva je naklíčená tráva zo pšeničných zŕn. Na rozdiel od celého zrna neobsahuje lepok a iné alergény. Alkalizuje telo a zlepšuje stav krvi. Normalizuje činnosť štítnej žľazy, aby stimulovala metabolizmus, a tak aj vďaka vysokému obsahu enzýmov a čistiacemu efektu pomáha tráveniu a podporuje chudnutie.
  • Jačmenná tráva. Mladý jačmeň obsahuje jedenásťkrát viac vápnika ako kravské mlieko, päťkrát viac železa ako špenát a sedemkrát viac vitamínu C a bioflavonoidov ako pomarančová šťava. Má protivírusové účinky a neutralizuje ťažké kovy v krvi, ako je ortuť.

Zelená listová zelenina je veľmi ľahko dostupná a vysoko výživná, avšak ľudia jej nejedávajú veľa. Štúdie neustále potvrdzujú, že populácie, ktoré jedia stravu s vysokým podielom zelenej listovej zeleniny majú oveľa nižšie riziko srdcových chorôb a rakoviny. Čerstvá surová zelená listová zelenina obsahuje vysoké dávky chlorofylu, ľahko stráviteľných bielkovín, enzýmov a široké spektrum vitamínov a minerálov. Táto zelenina funguje ako mini-transfúzia pre našu krv, zdravý posilňujúci prostriedok pre mozog a imunitný systém a čitič obličiek. Vyskúšajte rukolu, špenát, púpavové listy, kučeravý kel, žeruchu, petržlenovú vňať, šalát, čakanku-zeleninu a čakanku-bylinku a brokolicové a horčičné klíčky.

Zelené superpotraviny (riasy AFA, chlorella a spirulina, zelený jačmeň a pšeničná tráva) a zelená listová zelenina sú najbohatšími zdrojmi chlorofylu dobrého pre našu krv.

Ničí sa chlorofyl varením?

Trikom na zachovanie maximálneho množstva chlorofylu v potrave je jesť surové alebo ľahko uvarené/naparené jedlá. Ak sa zachová zelená farba, zachová sa vám aj prospešný chlorofyl. Chlorofyl sám nedokáže neutralizovať nezdravú stravu a životný štýl, ale môže byť dôležitou, dokonca rozhodujúcou zložkou zdravého života.

Pre zaujímavosť, zelená farba sa spája so štvrtou alebo srdečnou čakrou, ktorá je podľa niektorých pohonom pre ľudský energetický systém. Tento bod vrastelesňuje duchovnú lekciu, ktorá nás učí, ako konať z lásky a súcitu a rozpoznať, že najsilnejšia energia, akú máme, je láska.

Strava bohatá na chlorofyl je nasýtená zdravím a láskou. Dá si niekto šalát?

Strava bohatá na chlorofyl je nasýtená zdravím a láskou.

Tip Vitariána

Ak ešte neviete, ako sa dá ľahko a chutne skonzumovať veľa chlorofylu - je to vo forme zelených smoothies. Rozmixujte napríklad banány a jahody s množstvom špenátu, žihľavou, mätou a medovkou a pridať si môžete aj zelené superpotraviny.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

↑ Späť hore

Počet hlasov: 70