Zlú stravu nevybeháš (nevycvičíš)

Pre štíhlu postavu treba zmeniť stravu, cvičenie nestačí

Podľa nedávneho úvodníka v British Journal of Sports Medicine, falošná všeobecná viera v cvičenie odvádza väčšinu verejnosti od nápravy zlej stravy. Ukázalo sa, že keď sa jedná o udržanie úzkeho pásu, tak je dôležitejšie to, čo jete viac ako to, ako tvrdo si to odcvičíte. 

Zlú stravu nevybeháš (nevycvičíš)

Za uplynulých 30 rokov výskyt obezity rýchlo vzrástol, aj keď celková fyzická aktivita v Spojených štátoch zostala nezmenená. Väčšina vedcov teraz verí, že podstatný je druh kalórií, ktoré jete. Napríklad kalórie z pridaného spracovaného cukru podporujú ukladanie tuku a hlad.

Autori naznačujú, že mediálne kampane z potravinárskeho priemyslu – napríklad z reklám, ktoré sa spájajú Sprite a Snickers so športom a cvičením – sú pre verejné zdravie rovnako deštruktívne, ako sľubné, no nepravdivé tvrdenia šírené tabakovým priemyslom počas minulej generácie. Tiež citujú nedávnu správu z lekárskeho časopisu Lancet, že zlá strava teraz spôsobuje viac chorôb ako fyzická nečinnosť, alkohol a fajčenie dokopy! Tvrdia, že verejnosť podľahla klamu neužitočnej správy o počítaní kalórií a že väčšina stále mylne verí, že príčinou obezity je nedostatok cvičenia. Vedci tvrdia, že ak sa zle stravujete, telo neprekabátite!

Čo k tomu dodať?

Ako bolo spomenuté, podstatný je druh kalórií, ktoré jete. To teda neznamená, že máte obmedzovať svoj príjem kalórií - obmedzovať množstvo jedla. Najedzte sa dosýta, záleží však na tom, čím sa nasýtite, z čoho tie kalórie získate. Pretože ak obmedzujete svoj príjem kalórií, je ťažšie (niekedy nemožné) sa kontrolovať, keď na vás príde hlad alebo chute = diéty (a následné prejedania) nie sú riešenie, ako bolo dokázané napríklad v Minnesotskom hladovacom experimente.

Riešenie je zmena stravy a ak pripojíte pohyb, posilníte a rozhýbete metabolizmus a podporíte aj psychiku. Cvičením však telo skôr formujete a stravou chudnete alebo priberáte. Ideálnym typom stravovania na schudnutie a peknú postavu je surová vegánska strava - čerstvé ovocie, zelenina a troška semienok a orechov. Kalórie by mali pochádzať prevažne z jednoduchých cukrov (hlavne v ovocí, ale aj v zelenine) a menej z bielkovín (orechy, semienka a čiastočne listová zelenina) a tukov (orechy, semienka, avokádo).

Pre chudnutie je dôležitejšia zdravá strava viac ako cvičenie, no dokopy sa podporujú.

Tip Vitariána

Na chudnutie je veľmi potrebná vláknina, a to práve zo surového ovocia a zeleniny. Tie majú zároveň menej kalórií ako varené jedlá, obsahujú veľa vody a nie je v nich soľ ako v iných spracovaných potravinách, takže sú ideálnou stravou pre ideálnu postavu.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

www.mensjournal.com

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 73