Cvičenie, ktoré úplne ničí brušný tuk

Vedci zistili, že silový tréning odbúrava brušný tuk viac ako iné cvičenia

Brušáky, cviky na balance boarde, joga zameraná na posilnenie brušných svalov – cvičeniam, ktoré sa údajne zameriavajú na váš pás, by ste mohli venovať celý život, no napriek tomu by ste stále mohli sledovať rozširovanie obvodu vášho pása. Takže aký je najrýchlejší prístup na úspešné sústredenie sa na toto miesto? 

Cvičenie, ktoré úplne ničí brušný tuk

Nová štúdia odporúča každodenný silový tréning. Vedci z Harvardskej univerzity zistili, že muži, ktorí si dávali 20 minút denného tréningu s váhami, si nabalili menej brušného tuku v porovnaní s mužmi, ktorí cvičili kardio, alebo necvičili vôbec.

Brušný tuk prináša veľké zdravotné riziká: čím väčší je obvod vášho pása, tým vyššie máte riziko vývinu chronických ochorení ako je cukrovka a srdcová choroba. Výskumný tím sa zameral na to, ako rôzne druhy fyzickej aktivity menia váhu osôb a ich obvod pása v priebehu času, a to špeciálne u dospelých ľudí, ktorí majú tendenciu strácať svalovú hmotu a vekom nadobúdať tuk. Sústredili sa na informácie o 10 500 mužoch vo veku od 40 rokov a viac, ktoré zozbierali počas predchádzajúcej 12-ročnej štúdie.

Zistili, že muži, ktorí si denne pridali 20 minút silového tréningu ku svojmu kardio režimu, získali menej brušného tuku v porovnaní s mužmi, ktorí silový tréning nerobili, ale si navýšili čas svojho kardio tréningu, činnosti vonku, alebo mali len sedavý životný štýl.

Jedno z najúčinnejších cvičení na brucho a zbavenie sa brušného tuku je silový tréning, potvrdila nová štúdia na mužoch.

Zatiaľ čo tréning s váhami bol určujúcim faktorom o znižovaní obvodu pása, vedúca autorka štúdie Rania Mekary, Ph.D. povedala, že silový tréning a kardio sú najlepšou kombináciou proti priberaniu. „Zapojenie silového tréningu alebo ideálne kombinácia silového a aeróbneho cvičevia môže pomôcť straším dospelým znížiť brušný tuk a zároveň zvýšiť alebo zachovať svalovú hmotu,“ tvrdí Mekary, vedec z oddelenia výživy z Harvard School of Public Health.

Prečo silový tréning vedie k menšiemu naberaniu tuku na bruchu?

Výskumný tím sa domnieva, že cvičenie s váhami buduje svalovú hmotu a znižuje hladinu tuku po celom tele, čo je povzbudenie pre metabolizmus – a to má za následok zmenšovanie brušného tuku.

Štúdia ale má svoje obmedzenia: zameriavala sa len na mužov a na prevenciu, nie na to, ako sa zbaviť už nadobudnutého veľkého množstva brušného tuku. Ale sú to nové správy, ktoré môžu pomôcť pri zbavovaní sa tuku. A je to ďalšie potvrdenie toho, že brušáky samy o sebe nie sú odpoveďou.

Tip Vitariána

Zdá sa, že najlepšou tréningovou kombináciou, ktorá zabezpečí aj chudnutie, aj naberanie svalov a dobrú kondíciu, sú cvičenia kombinujúce aeróbne a anaeróbne aktivity, ako sú napríklad intervalové tréningy HIIT.

Na vyrysovanie brušných svalov nemusíte robiť brušáky, ani mnoho iných cvičení údajne zameraných na brucho. Najlepšou kombináciou na vyrysovanie svalov a chudnutie je silový tréning s kardio tréningom.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

hiit-blog.dailyhiit.com

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 74