Zima v zime

Vyskúšajte tieto potraviny a bude Vám teplejšie

Máte počas zimy stále červený nos a studené ruky a nohy? Možno by ste mali do svojho jedálnička zaradiť potraviny, ktoré prirodzene zlepšujú produkciu telesnej teploty a majú aj zohrievajúce účinky. Prečítajte si o pár tipoch, ktoré Vám v tomto chladnom období môžu pomôcť. 

Zima v zime

7 potravín, ktoré Vás v zime zahrejú

Aby vaše telo mohlo tráviť zjedenú potravu, spaľuje kalórie, a tento proces vytvára teplo. Vďaka tomu sa Vám na určitý čas zvýši telesná teplota. Odmrznite a vyskúšajte týchto niekoľko typov:

Kajenská paprika: Zvýšte si teplotu touto neuveriteľne pálivou paprikou, ktorá vo svojej vnútornej membráne obsahuje látku s názvom kapsaicín. Kapsaicín je rastlinný alkaloid, ktorý vyvoláva pocit pálenia. Kapsaicín taktiež prispieva k podpore krvnej cirkulácie, zvýšeniu rýchlosti metabolizmu, stimulácii žalúdočnej sekrécie a tým k podpore trávenia. Ak keď sa po zjedení pálivej papriky môže dostaviť potenie (ktoré spôsobuje ochladenie pokožky), tráviaci proces je práve tým, čo spôsobuje vo vašom tele pocit tepla. Všetky ostatné čili papričky majú podobný efekt.

Kajenské pálivé papričky

Kokosový olej: Pár lyžičiek kokosového oleja za deň, je možno práve tým čo Vás zohreje. Tento olej obsahuje zdravé nasýtené tuky rastlinného pôvodu, ktoré sa v tele menia na energiu, skôr ako by sa hromadili v tukových zásobách. Táto reakcia nakopne produkciu telesnej teploty. Kokosový olej má taktiež antivírusové účinky a dokáže stabilizovať hladinu cukru v krvi, takže sa odporúča aj diabetikom.

Arašidy: Obsahujú množstvo niacínu (vitamín B3) a sú považované za potravinu, ktorá dokáže efektívne zohriať organizmus. Je to vďaka ich vlastnostiam, ktoré zlepšujú prietok krvi v tele a urýchľujú pomalý metabolizmus. Arašidy obsahujú aj veľa rastlinnej bielkoviny a antioxidanty. Zaujímavosťou je, že arašidy sú považované nie za orechy, ale za strukoviny.

Arašidy

Ľadová voda: Ste pripravený na husiu kožu? Vypite pohár ľadovej vody a naštartujte Váš termoregulačný mechanizmus. Môže sa Vám zdať, že je to proti zdravému rozumu, ale Vaše telo musí túto vodu rýchlo otepliť a tým pádom sa zahrejete a budete aj dostatočne hydratovaný.

Hnedá ryža a pseudoobilniny: Tieto chutné komplexné sacharidy sa v tele dlhšie trávia v porovnaní s jednoduchými sacharidmi ako biely chlieb alebo cestoviny. Pseudoobilniny ako pohanka, pšeno, amarant a quinoa sú aj vďaka svojmu nutričnému obsahu tou najlepšou voľbou. Vaše telo ich tiež pomalšie metabolizuje a Vám bude dlhšie príjemne teplo.

Pohanka

Čerstvý zázvor: Ďalším spôsobom ako naštartovať Váš obehový systém je konzumácia zázvoru. Aj keď veľa ľudí si radšej pripravý zázvorový čaj, alebo ho pridá do rôznych varených jedál, pre silnejši efekt ho vyskúšajte zjesť aj surový. Zázvor je taktiež výborný na podporu trávenia.

Zázvor

Tip Vitariána

Vyskúšajte tieto tipy a uvidíte, že Vám bude v zime teplejšie ako predtým.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

http://www.wellnesstoday.com/nutrition/7-foods-that-naturally-boost-your-body-temperature

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 83