Prečo sme chorí?

Človek sa niekedy cíti mizerne. Pracovný stres a nedostatok voľného času vie  na chvíľu organizmus vykoľajiť z rovnováhy. Čo je však dôvodom toho, keď sa stále častejšie cítime slabí, malátni a chorí?

Prečo sme chorí?

Podľa nemeckého lekára Dr. Brukera existujú tri základné skupiny, do ktorých môžeme deliť príčiny chorôb.

Chyba v stravovacích návykoch

Drvivá väčšina chorôb má pôvod v nesprávnej strave. Nie nadarmo sa hovorí „Si to, čo ješ“. Ak konzumujeme len varenú alebo inak tepelne spracovanú stravu, naše telo trpí na nedostatok živých látok a rozhodne sa nám to oznámiť chorobou. Varené jedlo nám síce dodáva energiu, no je tu celý rad vitamínov, živín, enzýmov a stopových prvkov, ktoré nájdeme len v surovom ovocí a zelenine. Ďalšou chybou, ktorou sa dopúšťame v rámci našich stravovacích návykov je konzumovanie vyslovene nezdravých jedál. Okrem zle upravenej múky, je to celý rad priemyselne upravených polotovarov, cukroviniek, konzerv a iných výrobkov, ktoré oslabujú naše telo.

Znečistené životné prostredie

 V modernej dobe, kedy je áut viac ako ovocných stromov, je ťažko hovoriť o zdravotne nezávadnom prostredí. Jedným z dôvodov, prečo sme chorí, je znečistená pôda, znečistená voda a znečistený vzduch. Preto je podstatné, aby sme svoje domácnosti viedli úsporne, ekologicky a nakupovali produkty firiem, ktoré šetria životné prostredie. 

Škodlivý vplyv okolia, chybné nastavenie

Do tejto skupiny patria životné podmienky, vplyv práce, nášho okolia a taktiež vplyv nás samých na naše zdravie. Príliš veľa stresu v práci, negatívne a pesimistické zmýšľanie vedia naše telo poriadne otráviť. Rovnako vyhýbanie sa relaxu a pohybu sú nesprávne nastavenia, ktoré oslabujú naše zdravie. Povinnosťou človeka na ceste za zdravím je takisto vymaniť sa z vplyvov, ktoré majú naňho zlý dosah.

Zdravie je teda ako stôl, ktorý stojí pevne na týchto troch nohách. Keď nejakú z nôh podkopeme, stôl sa zrúti a prestane fungovať. Necíťte strach, ak ste zistili, že vaše podmienky nevyzerajú najlepšie. Každý má možnosť sa malými krôčikmi vymaniť z nezdravých návykov.

Surové ovocie a zelenina nášmu telu dodávajú potrebné množstvo živých látok, ako sú enzými, vitamíny a iné.

Choroby spôsobené nesprávnym stravovaním

Neverili by ste, koľko ochorení má pôvod v nezdravej strave. Prichystali sme pre vás tento zoznam, ktorý svojho času publikoval nemecký lekár Dr. Bruker.

  1. Problémy so zubami: kazy, paradentóza, nesprávny rast chrupu.
  2. Ochorenia pohybového ústrojenstva: reuma, artróza, artritída, pokrivenie chrbtice a iné.
  3. Poruchy látkovej výmeny: obezita, cukrovka, ochorenia pečene, ľadvinové a žlčníkové kamene, DNA a iné.
  4. Poruchy tráviaceho traktu: zápcha, poruchy pankreasu, ochorenia hrubého a tenkého čreva, problémy s pečenou a žlčníkom a iné.
  5. Ochorenia ciev: arterioskleróza, srdcový infarkt, mŕtvica a trombózy.
  6. Narušená obranyschopnosť organizmu: katary a zápaly dýchacích ciest, stále sa opakujúce prechladnutia, oslabenie obličiek a iné.
  7. Väčšina alergií.
  8. Niektoré nervové ochorenia organického pôvodu.
  9. Nesprávna strava má takisto istý podiel aj na vzniku rakoviny.

Dobrá rada nad zlato

Aby sme vás nenechali bez dobrej rady na záver, pripravili sme krátky zoznam toho, čomu by ste sa pre začiatok mali v kuchyni vyhýbať a naopak, čo by vo vašom jedálničku nemalo chýbať. Sledujte náš portál aj naďalej a dozviete sa ešte detailnejšie, ako ďalej postupovať pri výbere tých správnych potravín.

Potraviny, ktoré by ste mali vynechať:

  • Múčne produkty, ktoré nepochádzajú z celozrnnej múky.
  • Všetky synteticky vytvorené cukry (biely, hnedý, ovocný syntetický cukor).
  • Všetky rafinované tuky (margarín a bežné oleje).

Obľubujete pečivo a chlieb? Poobzerajte sa po stopercentných celozrnných výrobkoch bez farbív.

Potraviny, ktoré by ste mali konzumovať:

  • Celozrnné pečivo: (dôležitá je ozajstná celozrnná múka a čo najrôznorodejšie obilniny t. j. nielen pšenica, ale aj raž, amarant a podobne.).
  • Čerstvé obilniny: surové pomlieť a premiešať s nevarenou vodou, nechať v noci odstáť a každý deň si dať tri polievkové lyžice. Kto chce, môže pridať nastrúhané jablko.
  • Denne oblohy k jedlám z čerstvej a surovej zeleniny a ovocia.
  • Prírodné tuky: (pravé maslo, smotana a rastlinný, za studena lisovaný olej).

Sladiť odporúčame len medom alebo ovocím. Čím je však strava človeka pestrejšia a zdravšia, tým menšia je jeho túžba za sladkým.

Zdá sa vám, že sa vašej obľube nezdravých jedál nezbavíte? Ak neviete nezdravé potraviny vynechať všetky naraz, robte len malé kroky – experimentujte so zdravou stravou a sami uvidíte, ako na vás zapôsobí!

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

BRUKER, M. O.: Gesund durch richtige Ernährung - Broschüre. Deutschland: emu-Verlag. 

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 104