Pšeničná tráva

Ideálna na detoxikáciu a proti rakovine

Pšeničná tráva je mladá tráva bohatá na živiny, ktorá by sa mala zbierať sedem až desať dní po vyklíčení. Samotná tráva má priveľa veľa vlákien na to, aby sa dala jesť, takže je vhodnejšia na odšťavovanie. Čerstvá šťava obsahuje veľa inak nenahraditeľných vitamínov, minerálov, antioxidantov, enzýmov a rastlinných živín.

Pšeničná tráva

Pšeničná tráva patrí už desiatky rokov k obľúbeným zdravým potravinám a používa sa ako všestranný prostriedok pri liečbe chronickej únavy, rakoviny, trávenia a krvného tlaku. Niektorí zástancovia dokonca tvrdia, že chráni vlasy pred šedivením. Napriek sporným tvrdeniam o zdravotných účinkoch pšeničnej trávy, ktoré ešte nemusia byť úplne vedecky potvrdené, sa už niekoľko desaťročí používa a mnohé nové nádejné vedecké štúdie ju už zaraďujú k superpotravinám, ktoré už nemáme spustiť z očí.

Supertráva s vysokým obsahom chlorofylu

Pšeničná tráva obsahuje mnohé vitamíny ako A, C, E, K a komplex B vitamínov, znižujúcich stres a dodávajúcich energiu. Je bohatá na dôležité minerálne látky ako železo, vápnik a horčík a obsahuje nepatrné množstvo aminokyselín (stavebného materiálu bielkovín). Ako iné zelené potraviny, obsahuje chlorofyl v koncentrovanej forme, čo je rastlinný pigment dodávajúci zelenú farbu. Vedci zistili, že táto dôležitá látka by mohla potenciálne viazať v tele toxíny a zabraňovať vstrebávaniu toxínov a látok spôsobujúcich rakovinu v tele. A pravdepodobne redukuje aj činnosť enzýmov, ktoré aktivujú rakovinotvorné chemikálie. V predchádzajúcich rokoch výskumníci identifikovali mnoho sekundárnych rastlinných látok, ktoré majú pozitívny vplyv na srdce a protinádorové účinky, okrem iných sú to flavonoidy, triterpenoidy, alkaloidy, steroly a tanín. A bunkové štúdie potvrdili, že tento superstimulant má rovnako silné antioxidačné účinky v čerstvej aj v sušenej forme – vzhľadom na účinnosť ako pohlcovač voľných radikálov.

Licencia na znižovanie tukov a proti rakovine

Nové bunkové štúdie potvrdili, že pšeničná tráva spôsobuje znižovanie tukov v krvi a napomôcť ničeniu určitých rakovinových buniek. V štúdii zverejnenej indickými vedcami z roku 2008 bolo zistené, že u skupiny ľudí po trojtýždňovom podávaní pšeničnej šťavy prišlo k výraznému zníženiu cholesterolu, na rozdiel od druhej skupiny, ktorej pšeničnú šťavu nepodávali.

Pšeničná tráva obsahuje veľa chlorofylu a zabraňuje vstrebávaniu toxínov a vzniku rakoviny.

Už to viete?

Vedeli ste, že pšeničná tráva je bezlepková? Ale nemala by sa používať pri celiakii. Aj keď sa lepok nachádza iba v semene a nie v steblách trávy, z ktorej sa vyrába pšeničná šťava, aj tak vzniká nebezpečenstvo kontaminácie trávy so semenom počas produkcie, preto by pacienti s celiakiou nemali pšeničnú trávu používať, ale nahradiť tieto dôležité výživné látky inou listovou zeleninou.

Záver

Pšeničná tráva sa dá kúpiť ako superpotravina vo forme sušeného prášku alebo si ju môžete dopestovať sami tak, že si dáte naklíčiť pšenicu alebo špaldu. Pomôcť vám môžu aj špeciálne nakličovacie sady ako napríklad Freshlife alebo EasySprout.

Tip Vitariána

Pšeničnú trávu predstavila verejnosti Ann Wigmore, ktorá sa vďaka zelenej šťave vyliečila z vážnych chorôb. Zarobte si kvalitnú sušenú pšeničnú trávu s vodou a vypite pred jedlom, podporí to vaše trávenie. Existuje aj špaldová tráva, ktorá je ešte kvalitnejšia, pretože špalda je tiež druh pšenice, ale nie je tak veľmi prešľachtená.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

Lauri Boone: Das große Buch der Superfoods

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 324