Ako predísť ovisnutiu pokožky pri chudnutí

4 kroky, ktoré by ste nemali vynechať

Ak sa postupuje správne, chudnutie môže znížiť riziko srdcových chorôb, redukovať príznaky a symptómy artritídy a poskytnúť množstvo ďalších dôležitých výhod. U niektorých ľudí dochádza následkom zníženia váhy k ovisnutiu pokožky – najmä keď je to zníženie signifikantné.

Ako predísť ovisnutiu pokožky pri chudnutí

Aj keď sa pravdepodobne nemôžete vyhnúť všetkým tým ovisnutiam, môžete pravdepodobne redukovať ich počet, keď budete postupovať podľa nasledovných pokynov:

Krok 1

Vyhnite sa rapídnemu schudnutiu. Počas rýchleho chudnutia – napr. ktoré nasleduje po chirurgickom zákroku pri žalúdočnom bajpase – pružnosť pokožky nemôže udržať krok s veľkosťou vášho tela, čo často vyústi do uvoľnenia a ovisnutia pokožky. Snažte sa schudnúť o pol kila až kilo za týždeň, aby ste sa vyhli stresu pre telo u umožnili pokožke čas na zmenu počas redukcie veľkosti tela.

Krok 2

Zabezpečte primeranú hydratáciu. Podľa Geologickej spoločnosti USA vaše telo obsahuje približne 60 percent vody – tak nebude prekvapením, že elasticita vašej pokožky je silne závislá od jej hydratácie. Americký inštitút športového lekárstva zistil, že tí ľudia, ktorí udržujú primeranú hydratáciu počas chudnitia, maximalizujú pružnosť svojej pokožky a pravdepodobne menej zakúsia škodlivé ovisnutie pokožky, keď sa ich váha začína znižovať. Naproti tomu pokožka, ktorá je dehydratovaná, má menšiu pružnosť a bude mať menej “spätného účinku” počas chudnutia.

Ak sa chcete vyhnúť ovisnutiu pokožky pri chudnutí, dbajte na príjem tekutín.

Krok 3

Vykonávajte pravidelne rezistenčný tréning. Hoci rezistenčný tréning nemá za cieľ  špeciálne pružnosť pokožky, môže byť efektívny pri prevencii ovísania pokožky počas chudnutia. Americká rada pre cvičenie (The American Council on Exercise) navrhuje zahrnúť dva až tri dni mierneho až stredne intenzívneho rezistenčného tréningu každý týždeň, aby sa mohli budovať svaly, „vyplnila“ by sa voľná pokožka a znížil výskyt ovisnutia. Dosiahnuť najlepšie výsledky pri budovaní svalovej hmoty vám pomôžu dve až tri série po 10 až 15 cvičení.

Krok 4

Doplňte vašu stravu. Ak budete podľa Amerického inštitútu športového lekárstva jesť zdravú stravu, ktorá je bohatá na B vitamíny, dosiahnete po dlhšej dobe integritu a pružnosť vašej pokožky. Vo väčšine prípadov multivitamíny, ktoré môžete kúpiť vo väčšine lekární, zabezpečia viac než dosť vitamínov a minerálov na udržiavanie dobrej pokožky. Kto má ďalšie otázky na kvalitu špecifických vitamínov, mal by zvážiť konzultácie s lekárnikom alebo lekárom.

Pridajte si trikrát do týždňa rezistenčný tréning a predídete ovísaniu pokožky.

Tip Vitariána

Pri chudnutí sa radšej vyhýbajte diétam, pretože tie nefungujú dlhodobo. Stanovte na dlhodobú a udržateľnú zmenu životného štýlu a stravy.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

livestrong.com

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 165