Ranné cvičenie potláča chuť do jedla

Ak si ráno zacvičíte, môžete si tým ustrážiť vašu chuť do jedla

Skutočne nemusíte počas cvičenia získať chuť do jedla. Nová štúdia ukázala, že rezké ranné cvičenie môže u ľudí znižovať túžbu po jedle.

Ranné cvičenie potláča chuť do jedla

Nová štúdia prišla na to, že ranné cvičenie môže znižovať chuť do jedla. Výskumníci z Brigham Young University (BYU) použili elektródy na meranie nervovej aktivity u 35 žien počas toho, ako si ženy prezerali obrázky s jedlom v dva rôzne dni. 18 z týchto žien malo normálnu váhu, zatiaľ čo ďalších 17 žien bolo klinicky obéznych.

V jeden deň ženy strávili ráno 45 minút cvičením, zatiaľ čo v druhý deň o týždeň neskôr necvičili. V obidva dni bolo ženám predložených 240 fotografií – 120 s jedlom a 120 kontrolných obrázkov s kvetmi. Následne vedci u žien sledovali príjem jedla a stupeň aktivity počas dňa.

Vedci zistili, že po cvičení pozornosť a reakcie účastníčok na obrázky s jedlom klesli. Okrem toho, po zvyšok dňa bol u žien, ktoré ráno cvičili, zaznamenaný nárast celkovej fyzickej aktivity bez ohľadu na ich BMI (index telesnej hmotnosti - približne polovica žien v štúdii bola obézna). Ženy počas dňa, kedy cvičili, nezjedli ani viac jedla, aby nahradili kalórie spálené pri cvičení, informovali výskumníci. Účastníčky konzumovali rovnakú dávku jedla ako v dňoch, kedy necvičili.

Vedci tvrdia, že je potrebné preskúmať to, ako dlho tieto účinky cvičenia pôsobia a či má na chuť do jedla vplyv dlhodobé cvičenie. 

Ranné cvičenie môže znižovať chuť do jedla, zistila štúdia.

Tip Vitariána

Štúdie dokázali, že chuť do jedla potláčajú aj intenzívne intervalové cvičenia.
A z potravín, znižujúcich chuť do jedla, vynikajú dve: kakao a AFA modrozelené riasy. Blokujú chuť do jedla vďaka ich vysokému obsahu fenyletylamínu.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

↑ Späť hore

Počet hlasov: 70