Cvičenie a spánok

Ktoré cvičenia vedú k lepšiemu spánku?

Ak máte problém zaspať, možno len nepoužívate svoje telo dostatočne tak, aby sa unavilo.

Cvičenie a spánok

Veda vie, čo vaše telo a myseľ robia. Teraz vedci zistili to, aké cvičenie môže zabezpečiť, že keď svoju hlavu raz položíte na vankúš, nezdvihnete ju, kým nezazvoní váš budík alebo niekto pri dverách.

Výskumníci z University of Pennsylvania nedávno odhalili zistenia štúdie vedenej na 429 110 dospelých, v ktorej respondenti  odpovedali, akým druhom fyzickej aktivity trávia najviac času a koľko času za 24 hodín prespia. Výsledky? Čím intenzívnejšie cvičenie, tým lepší spánok. Konkrétne sa s menším množstvom problémov so spánkom spájala kalestenika, bicyklovanie, práca v záhrade, golf, beh, posilňovanie, joga a pilates. Dokonca aj chôdza mala na lepší spánok vplyv.

Štúdia tiež zistila jednu zaujímavú vec: ľudia, ktorí trávia väčšinu svojich denných aktivít na domáce práce a starostlivosť o deti pociťovali viac nedostatočného spánku. To môže vysvetľovať ďalší fenomén: zúfalé manželky.

Ak nemôžete dobre zaspávať, možno len nemáte dostatok pohybu. Vaše telo sa potrebuje unaviť.

Tip Vitariána

To, ako sa vyspíte, určite ovplyvní aj vaša strava. Ak chcete mať dobrý spánok, dajte si ľahkú večeru aspoň 2-3 hodiny pred spaním. Ideálny je zeleninový šalát so semienkami, orechmi alebo olivovým olejom.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

www.yahoo.com

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 96