Mrazivé zdravé pokušenie

Vitariánska raw zmrzlina.

12. 06. 2014 Potraviny Ovocie  R.T.
Mrazivé zdravé pokušenie

Doprajte si pochúťku, ako ušitú na tieto letné horúčavy. Recept neobsahuje mlieko, pridaný cukor ani vajíčka, je rýchly a zvládne ho každý.

Suroviny

  • 3 sušené figy
  • 1 čerstvý banán
  • 3 zmrazené banány
  • 1 hrsť mladého špenátu
  • 1 čajová lyžička mletej škorice

Postup

Ingrediencie vložíme do silnejšieho mixéra (mrazené banány vkladáme postupne počas mixovania) a reguláciou otáčok obsah čo najrýchlejšie do hladka zhomogenizujeme. Zmrzlina chutí vynikajúco, je zdravá a sýta.

Čo zložky obsahujú a prečo sú užitočné

Figy

sú bohaté na vlákninu – rozpustnú aj nerozpustnú, draslík – pomáha predchádzať srdcovo-cievnym ochoreniam, rastlinné steroly – znižujú cholesterol, ficín – enzým štiepiaci bielkoviny, nachádza sa len vo figách, polyfenoly - pôsobia antioxidačne, vitamín B6, vápnik, železo, horčík, mangán.

 Figy

Banány

obsahujú značné množstvo vitamínu B, C, B1, B2, E, K, fosforečnany, draslík, horčík, železo, ovocné kyseliny, rozpustnú i nerozpustnú vlákninu, serotonín – hormón šťastia, 1% proteínov a menej ako 0,5% tukov. Špičku banána (kadiaľ do plodu preniká plieseň ) je treba odrezať, na banánovníku totiž trvale a symbioticky prežíva bakteriálna hniloba (Ralstonia solanacearum), ktorá spôsobuje hnedé škvrny na plodoch. Príliš škvrnité plody už nekonzumujeme, treba ich považovať za znehodnotené.

Banány

Špenát

obsahuje karotenoidy (aj beta-karotén) vo vysokých koncentráciách. Obsahuje tiež luteín , karoténový pigment, ktorý pôsobí antioxidačne. Výskumy preukázali, že častejšia konzumácia potravy bohatej na beta-karotén pomáha predísť degenerácii žltej škvrny očnej sietnice, ktorá často spôsobuje slepotu u starších ľudí. Špenát sa oddávna odporúčal na vysoký krvný tlak (obsahuje veľa draslíka, ktorý reguluje krvný tlak), anémiu a tiež zápchu. Tiež má vysoký obsah vitamínu K: 380ug/100g.

Špenát

Škorica

reguluje hladinu cukru v krvi, je teda vhodná pre liečbu cukrovky . Pomáha chudnúť, pomôže pri Alzheimerovej chorobe - môže blokovať vznik nepriaznivých usadenín v mozgu a tiež ich odbúravať. V každom prípade, so škoricou to nikdy nepreháňajte, max. 1 až 6 gramov denne, obsahuje totiž kumarín - toxický pre pečeň a obličky. Tiež sa zistilo, že kumarín spôsobuje rakovinu u hlodavcov. Poznáme čínsku škoricu (Cassia - predáva sa hlavne mletá, obsahuje viac kumarínu) a cejlónsku (Ceylon - predáva sa viac vo zvitkoch, obsahuje menej kumarínu).

Škorica

Súvisiace články

Výrobcovia