Výhody skorého ranného vstávania

6 skvelých dôvodov, prečo by ste svoj deň mali začať ešte pred 6 ráno

Hovoria to príslovia „kto skoro vstáva, Boh mu pomáha“, alebo „ranné vtáča dostane červíka“. Osoby, ktoré idú za úspechom, to robia bežne. Všetci vieme, že zo skorého vstávania by sme mohli získať nejaké výhody, ale veľa z nás sa tohto cieľu vzdáva a zobúdza sa ťažko jednu hodinu pred začatím práce.

Výhody skorého ranného vstávania

Zobúdzať sa tak skoro a zaviesť tento zvyk do našej každodennej rutiny sa môže zdať komplikované, a preto je tak málo ľudí, ktorí majú zo skorého ranného vstávania prospech. Avšak dnes vám prinášame niekoľko rád a výhod, aké by ste skorým ranným vstávaním mohli získať, viac ako tým, čo zvyknete robievať. Nebudete ľutovať, ak skúsite pár dní prekonať nechuť a skleslosť. Na to, aby ste dosiahli úspech alebo výhody, ktoré to prináša, by ste ranný čas navyše mali využiť ako:

Čas na plánovanie vašich cieľov

Veľa ľudí nedosahuje svoje ciele, pretože im chýba koncentrácia. Avšak prostredníctvom plánovania svojich cieľov prvú hodinu ráno budú mať myseľ oveľa sviežejšiu.
Okrem toho, že si stanovíme svoje ciele, je dobré, ak si určíme aj čas na ich vykonanie, aby sme ich mohli dosiahnuť. Každé ráno máme možnosť preskúmať, ako sa naše posledné stanovené ciele vyvíjajú.

Čas naprogramovať si svoj deň

Tí, čo vstávajú skoro ráno, majú čas načrtnúť si svoj deň. S presným plánom sa meníme na oveľa efektívnejšie osoby, ktoré produktívnejšie využívajú svoj voľný čas. Teraz, keď sme sa sústredili na svoje ciele, môžeme si naplánovať ako ich aj s inými prioritami počas dňa dosiahneme.

Čas na cvičenie

Výhovorka číslo jedna na to, že ľudia necvičia je, že nemajú čas. Po dlhej pracovnej dobe veľakrát necítime chuť ísť si zacvičiť alebo zabehať. Naopak, ak by sme sa zobudili skôr, mali by sme dostatok času zacvičiť si ešte pred prácou.
Navyše, keď cvičíme, naše telo vylučuje endorfíny, ktoré spúšťajú pozitívne pocity v celom našom tele. Cvičenie vám dá energiu potrebnú na to, aby ste mohli dobre čeliť novému dňu.

Čas na dobré raňajky

Všetci veľakrát počuli, že raňajky sú dôležitým alebo najdôležitejším jedlom dňa. Ak sa budíte skoro, nemali by ste ich vynechávať. Štúdia Johna Hopkinsa ukázala, že raňajky veľmi zlepšujú náš celkový zdravotný stav. Rovnako, ako auto potrebuje benzín na to, aby fungovalo, naše telo potrebuje správnu výživu, aby fungovalo správne.

Zdravé raňajky: ovocné smoothie s chia semienkami

Osoby, ktoré sú úspešné, to už robia

V článku z časopisu New York magazine zakladateľ  Twitteru Jack Dorsey povedal, že sa vždy budí ráno o 5,30. Dorsey využíva ráno na aktivity ako meditácia a približne 10 kilometrový beh.
Tim Cook, výkonný riaditeľ Apple, je známy tým, že posiela pracovnú elektronickú poštu o 4,30 ráno.
Nakoniec, ale nemenej dôležitý Richard Branson, zakladateľ Virgin Group,  je veľkým zástancom skorého ranného vstávania. Počas rozhovoru povedal, že sa normálne budí okolo 5,45 kvôli práci a raňajkám predtým, ako sa pustí priamo na vec.

Ísť dva kroky dopredu pred celým svetom

Začínať deň skoro ráno nám pomôže získať sebadôveru a kreativitu, dokonca niektoré rána môžete pocítiť zvýšenie adrenalínu, vytvorené myšlienkou, že idete dosiahnuť svoje ciele, zatiaľ čo vaša konkurencia ešte spí.

Ak dokážeme najdôležitejšie veci dňa spraviť ešte pred 8 hodinou ráno, je možné, že ku dňu prikročíme s oveľa väčšou energiou a pocitom úspechu. Navyše sa môže významne zlepšiť  naša hladina stresu a úzkosti.

A nakoniec, ak sa budíme každý deň o 2 a pol hodiny skôr, naša produktivita sa značne dlhodobo zväčší. To znamená, že budeme disponovať o 17 a pol hodinami viac za týždeň, 70 hodinami za mesiac a 840 extra hodinami za celý rok (alebo minimálne produktívnejšie využitými hodinami). Voľba je na vás!

Skorým ranným vstávaním získate veľa výhod a stanete sa úspešnejšími.

Tip Vitariána

Ako raňajky, ktoré vám dodajú energiu do dňa a neukradnú vám z vašej energie časť na trávenie, vám odporúčame vyskúšať zelené smoothies, alebo surové ovocie. Navyše príprava týchto najzdravších raňajok vám zaberie len veľmi málo času. A najlepšie vám padnú po cvičení alebo behu.

Článok nereprezentuje lekárske, alebo iné zdravotnícke postupy a názory.

Zdroje

lavozdelmuro.net

Fotky: Shutterstock

↑ Späť hore

Počet hlasov: 124